مسئولیت مدنی متصدیان حمل هوایی به خصوص از جنبهی محدوده مسئولیت از آن دسته از موضوعات حقوق هوایی است که مقررات مختلفی را در سطح بینالمللی و داخلی به خود اختصاص داده است. کشور ما پس از الحاق به کنوانسیون ورشو 1929 و پروتکلهای بعدی آن در سال 1354، حدود مسئولیت شرکتهای هواپیمایی ایرانی (در پروازهای داخلی) را در مقاطع مختلف از جمله 1358، 1360 و 1364 قاعدهمند نموده و در نهایت در سال 1391 با وضع «قانون تعیین حدود مسئولیت شرکتهای هواپیمایی ایرانی» آخرین اصلاحات مورد نظر را اعمال مینماید. قانون مزبور متضمن قواعد و نکات قابل ملاحظهای است که در این مقاله از جهات علت وضع، قلمرو قانون، حدود مسئولیت و تحلیل اقتصادی و تطبیقی مورد تحلیل و نقد قرار گرفته و در نهایت راهکارهایی به منظور اعمال و اصلاح از سوی قانونگذار پیشنهاد شده است.
صادقی مقدم, محمدحسن, & اشراقی آرانی, مجتبی. (1401). تحلیل انتقادی قانون تعیین حدود مسئولیت شرکتهای هواپیمایی ایرانی مصوب 11/5/1391. فصلنامه دیدگاههای حقوق قضائی, 18(61), 57-78.
MLA
محمدحسن صادقی مقدم; مجتبی اشراقی آرانی. "تحلیل انتقادی قانون تعیین حدود مسئولیت شرکتهای هواپیمایی ایرانی مصوب 11/5/1391". فصلنامه دیدگاههای حقوق قضائی, 18, 61, 1401, 57-78.
HARVARD
صادقی مقدم, محمدحسن, اشراقی آرانی, مجتبی. (1401). 'تحلیل انتقادی قانون تعیین حدود مسئولیت شرکتهای هواپیمایی ایرانی مصوب 11/5/1391', فصلنامه دیدگاههای حقوق قضائی, 18(61), pp. 57-78.
VANCOUVER
صادقی مقدم, محمدحسن, اشراقی آرانی, مجتبی. تحلیل انتقادی قانون تعیین حدود مسئولیت شرکتهای هواپیمایی ایرانی مصوب 11/5/1391. فصلنامه دیدگاههای حقوق قضائی, 1401; 18(61): 57-78.