سوال و پرسش مرتبط پایگاه
س) اگر کاربری رمز عبور خود را فراموش کند چگونه میتواند رمز جدید دریافت کند؟
امکان بازیابی رمز عبور برای همهی کاربران وجود دارد. در بلوک «ورود کاربران» لینک بازیابی رمز عبور وجود دارد. نشانی ایمیل خود را میدهند و رمز عبور برای ایشان فرستاده میشود
گاهی کادر ورود کاربران (login) در صفحه اصلی پایگاه وجود ندارد یا به دلیل استفاده از قالب سفارشی لینک بازیابی رمز ندارد. در این صورت، نشانی زیر را ببیند: www.yoursite.com/login.php (منظور از yoursite نشانی پایگاه مورد نظر است.)
- اگر کاربر مورد نظر یکی از داوران پایگاه مجله یا نویسندگان باشد، هر بار که مقالهای برای ایشان فرستاده میشود، رمزعبور در نامهی ارسالی به ایمیل ایشان، یادآوری میشود.
- مدیر پایگاه از بخش مدیریت کاربران میتواند رمزعبور کاربر مورد نظر را تغییر دهد تا رمز جدید برای ایشان ایمیل شود.
- به یاد داشته باشید: کاربران پس از دریافت رمز عبور میتوانند از بخش «مشخصات کاربری» رمز عبور خود را تغییر دهند.
س) با نام کاربری و رمز عبور خود نمیتوانم وارد پایگاه شوم، علت بروز مشکل و راه حل آن چیست؟
علل بروز مشکل:
- احتمال روشن بودن دکمه CAPS LOCK یا فارسیبودن صفحه کلید در هنگام وارد نمودن نام کاربری یا رمز عبور
- احتمال استفاده از نام کاربری و رمز عبور مربوط به پایگاه هایدیگر
- احتمال فراموش نمودن نام کاربری و رمز عبور
چنانچه در هنگام ثبت نام پست الکترونیکیخود را به برنامه معرفینموده باشید، میتوانید با استفاده از دکمه بازیابی رمز عبور که در پایین محل ورود نام کاربری قرار دارد پست الکترونیکیخود را در محل مورد نظر واردکنید و منتظر دریافت ایمیل حاوی نام کاربری و رمز عبور جدید باشید، در غیر این صورت با استفاده از ایمیل معتبر که به پایگاه معرفیشده مشکل خود را با مدیر پایگاه مطرح کنید تا رمز عبور و نام کاربری جدید در اختیارتان قرار داده شود.
س) نمی توانیم وارد سامانه شویم؛ چه باید کرد
- لطفاً در تایپ نام کاربری و رمز عبور دقت لازم را اعمال فرمایید:
- در هنگام تایپ رمز عبور دقت فرمایید چراغ کلید Caps Lock بر روی صفحه کلید خاموش و در Language bar زبان بر روی English تنظیم شده باشد
- ترجیحاً نام کاربری و کلمه عبور خود را در ایمیل کپی و در صفحه ورود به سامانه بازیابی فرمایید
در صورتیکه با اِعمال کارهای فوق نتوانستید وارد سامانه شوید با دفتر به شماره 66707021-021 داخلی 271 تماس حاصل فرمایید.
س) راهنماهای لازم برای بهره برداری از سایت را اعلام فرمائید.
راهنماها در صفحه اصلی روی نوار بالا- نوار راهبردی سامانه قرار دارد و قابل استفاده است.
س) چکیده برخی مقالات دارای جملات فارسی و انگلیسی می باشد. زمانی که از داخل برنامه ورد به داخل نرم افزار کپی می کنیم. جمله دارای بر هم ریختگی می شود
به هم ریختگی متون بیشتر ناشی از دو علت است:
- اشکال در متن اصلی (اشتباه تایپیست در نحوه درج مطالب انگلیسی در بین متون فارسی) عدم استفاده صحیح از ابزار HTML Editor برنامه یک روش مناسب برای انتقال متن به داخل برنامه کپی کردن متن در یک ویرایش گر ساده است. برای مثال Note Pad این امکان را به شما می دهد که متن خود را بصورت کامل از وجود کد های اضافه خالی کند. .
- ابتدا متن اصلی را از داخل برنامه ورد یا هر فایلی کپی کنید. پس از برگردان (paste) متن داخل نرم افزار Note Pad این بار مطلب را از داخل NotePad به ویرایش گر پیشرفته یکتاوب کپی کنید. در ویرایش گر پیشرفته میتوانید متن را مانند ورد ویرایش و صفحه بندی کنید.
- این روش علاوه بر سرعت عمل در انتقال متن از خارج برنامه، کمک میکند که متن منتشر شده در سایت بدون هیچ کد اضافهای منتشر شود.
س) چرا نشریه استفاده از روش ارتباط الکترونیک را توصیه میکند؟ در حالیکه بسیاری از پایگاهها انواع روش های ارتباط با کاربران را فراهم آورده اند؟
ارتباط الکترونیک و ارسال دقیق فهرست درخواست ها و پاسخ ها به نوعی استفاده مناسب از فناوری محسوب میشود. در بسیاری از موارد (مانند پیگیری امور مقاله) استفاده از تلفن روش تماس موثری است. اما در موارد مربوط به ویرایش مقاله و رفع اشکال یا اعلام نقطه نظرات، عدم استفاده از فناوریهای مدرن تری مانند ایمیل می تواند منجر به کندی یا گاهی عدم انجام درخواستها گردد.
گاهی پیش آمده است که تماس تلفنی به صورت مکرر برای رفع یک اشکال خاص صورت گرفته است. همکاران ما پس از بررسی درخواست، پاسخ داده اند که اشکال ذکر شده رفع شده است یا در حال حاضر اشکالی وجود ندارد.
س) بعضی ایمیل ها برای کاربران از جمله داوران ارسال نمیشود. چه باید کرد؟
گاهی ایمیلها در برخی مقاصد به عنوانspam تلقی میشود. میتوانید با مسوولان شبکه آن مقاصد تماس بگیرید و درخواست خود را اعلام نمایید
س) نمیتوانیم فایلهای با حجم 3 و4 مگابایت را فراگذاریکنیم، اشکال کار کجاست؟
به دلیل پیشگیری از مشکلات امنیتی، فایلهای با حجم بیشتر از 2 مگابایت توسط برنامه قابل قبول نیستند. این نوع فایل ها را می توان کاهش حجم داده یا فشرده کنید و یا با کمکCPanel>file manager در برنامه فراگذاریکنید.
س) مدتیاست که با نام کاربری مدیریت خود نمیتوانم عکس و لینک بگذارم، اشکال از چیست؟
- از اینترنت اکسپلورر استفاده کنید.
- Pop-up Blocker مرورگر و نیز تولبارهای yahoo و Google را غیر فعال کنید
- حتما قبل از درج عکس، در داخل کادر گذاشتن مطلب کلیک کنید
س) در صورت فراموشی رمز عبور، ایمیل نهاییکه شامل رمز تغییر یافته میباشد به کاربران ارسال نمیشود. بعد از دریافت عبارت (رمز عبور جدید به رمزیکه برایتان ایمیل شده است تغییر یافت.) تغییریمشاهده نمیگردد. علت چیست؟
مطابق استاندارد بسیاری از سایتهایرایج و پرکاربر، لینک تغییر رمز برایکاربر ارسال میشود و تا کاربر بر روی آن کلیک نکند رمز عوض نمیشود. پس از کلیک روی لینک تغییر رمز و دریافت تایید تغییر رمز، کاربر میتواند از رمز جدید خود استفاده کند
س) چرا گاهی نامه های الکترونیک فرستاده نمی شوند یا برگشت می خورند؟
- ممکن است نشانی ایمیل کاربر دریافت کننده ی ایمیل درست نباشد. در متن نامه ی برگشت، چنین عبارتی دیده می شود: Error 550 : unknown user account
- ممکن است صندوق پستی کاربر دریافت کننده ی ایمیل پر شده باشد. در متن نامه ی برگشت، چنین عبارتی دیده می شود: Error 550 : unknown user account : Mailbox quota exceeded
- ممکن است سرور مرتبط با کاربر دریافت کننده ی ایمیل، اجازه ی دریافت ایمیل را نمی دهد. در سرورهایی که در داخل شبکه هایی مثل موسسات، وزارتخانه و دانشگاه ها نصب شده اند، دریافت برخی از ایمیل ها با محدودیت هایی انجام می شد. کاربر مورد نظر باید این مشکل را به کارشناسان سرور اطلاع دهد
- چند دلیل ممکن است نتوانید نامهی الکترونیک بفرستید:
اگر با سرویس webmail کار می کنید، ممکن است صندوق پستی شما پر شده باشد. صندوق پستی خود را ببینید و نامه هایی را که نیاز ندارید حدف کنید. شما میتوانید همهی نامههای الکترونیک را از وبمیل خود پاک کنید.
س) ویرایشگر متن به حالت پیشرفته تبدیل نمی شود، راه حل چیست؟
در صفحه کلید رایانه ی خود، دکمه ی Ctrl و F5 را هم زمان بگیرید تا صفحه تازه شود. اگر نیاز شد این کار را بار دیگر انجام دهید
- ویرایشگر مطلب پیش از تبدیل به حالت پیشرفته
2.
ویرایشگر متن پس از تبدیل به حالت پیشرفته
اگر پس از چند بار تازه کردن صفحه، مشکل برطرف نشد، موارد زیر را بررسی کنید:
ممکن است این مشکل به علت یکی از موارد زیر روی داده باشد:
- تغییر آدرس سایت: برای حل مشکل با ورود به بخش مدیریت از منوی بخش ویژه طراح برنامه، گزینه تنظیم خودکار متغییر های اصلی را انتخاب نمایید تا نشانی autoc.php را مشاهده کنید.
- . غیر فعال بودن ابزار html area در برنامه: برای فعال کردن آن با ورود به بخش مدیریت، از منوی مدیران ارشد، گزینه تنظیمات پیشرفته را انتخاب کرده و وضعیت html area را به حالت فعال تغییر دهید.
- غیر فعال بودن دکمه java script در مرورگر: برای حل مشکل باید در مرورگر Internet option دکمه java script را فعال کرد تا دکمه حالت پیشرفته فعال شود.
- پایین بودن سرعت اینترنت: باعث دریافت نشدن فایلهای script java از Internet میشود که با بستن و باز کردن مجدد مرورگر و refresh کردن صفحات، فایل ها دریافت و مشکل برطرف میشود.
- مسدود بودن پنجره های pop up: برای حل مشکل باید قابلیت مسدود سازی پنجره های pop up را غیر فعال کنید. برای این کار میتوانید نوار افزارهای yahoo یا Google را بطور موقت پنهان کرده یا در بخش تنظیمات مرورگر ابزار مسدود کننده پنجره های pop up را غیرفعال کنید.
س) چگونه میتوان از یک تصویر به فایل یا صفحهی اینترنتی لینک داد؟
- پس از درج تصویر، آن تصویر را انتخاب کنید و دکمهی Insert Web Link را کلیک کنید
- نشانی سایت یا صفحهی مورد نظر را در قسمت URL درج کنید و دکمهی OK را بزنید.
- سرانجام، دکمهی تایید مطلب را کلیک کنید
- برای لینک دادن تصویر به فایل، دکمهی Insert Link to Site Documents را کلیک کنید. (راهنمای لینک به فایل را ببینید
س) چگونه می توانیم جملات انگلیسی را در متن فارسی طوری نمایش دهیم که چپ چین باشند؟
اگر مطلبی در پایگاه منتشر میکنید که بخشی از آن به زبان فارسی و بخشی به زبان انگلیسی است، ممکن است در راستچین کردن و چپچین کردن این جور مطالب مشکل داشته باشید. برای مثال ممکن است متن نامههای الکترونیک فرستاده شده از پایگاه را به دو زبان فارسی و انگلیسی تنظیم کنید. (با استفاده از نرم افزار ورد نسبت به ایت فرایند اعمال ویرایش صورت خواهد گرفت.)
س) چگونه به مطلب مورد نظر تصویر اضافه کنیم؟
برای افزودن تصویر به مطلب مورد نظر، مراحل زیر را انجام دهید:
- ویرایشگر متن را به حالت پیشرفته درآورید.
- جایی در متن برای عکس انتخاب کنید و دکمهی Insert Modify Image را کلیک کنید.
- وارد پوشه ی Pages شوید و عکس مورد نظر را انتخاب کنید.
- پس از این که عکس را مشاهده کردید، دکمهی OK را بزنید.
- دکمهی تایید مطلب را کلیک کنید.
س) مطلب را از فایل وورد کپی میکنم اما در ویرایشگر متن، درج نمیشود؟
اگر با مرورگر فایرفاکس کار میکنید، شاید امکان جابهجایی اطلاعات از یک فایل word به ویرایشگر متنی نرمافزار یکتاوب به شما داده نشود. مرورگر فایرفاکس برای حفاظت از اطلاعات شخصی کاربران، امکان کپی و چسباندن اطلاعات را به هر پایگاهی نمیدهد. اما شما میتوانید پایگاه مورد نظر خود را به مرورگر فایرفاکس معرفی کنید تا امکان کپی و چسباندن اطلاعات را به آن پایگاه پیدا کنید. برای انجام این کار، راهنما را بخوایند
راه ساده تر این است که هنگام درج مطلب در ویرایشگر متن، با مرورگر اینترنت اکسپلورر ( IE ) کار کنید.
سوال و پرسش مرتبط با نشریه
س) مدت و فرایند داوری در نشریه چگونه است؟
رسیدگی، ارزیابی و داوری مقالات، به تعداد مقالات در حال داوری، فصول مختلف، سال تحصیلی و .... بستگی دارد که بین 2 تا 6 ماه طول خواهد کشید. علاوه بر این، روزهای تعطیل و ایام تعطیلات دانشگاه (مانند ایام نوروز و فصل تابستان ) باید مدنظر قرار گیرد.
لازم به ذکر است هرگاه در قسمت پیگیری وضعیت مقاله، عبارت در حال داوری (ارسال شده به داوران) نشان داده شود، مبدا محاسبه فرایند داوری خواهد بود
همچنین در صورتیکه پس از گذشت 2 ماه از وضعیت مقاله خود مطلع نشدید با مجله مکاتبه نمایید.
در هر صورتی که مقاله در بازه زمانی کوتاهتری به نتیجه یا نتایجی (انجام برخی داوری ها/ تعیین داور جایگزین یا داور سوم و ... / احراز تخلف ارائه یا چاپ در سایر نشریات و ... برسد به نویسنده اطلاعرسانی خواهد شد.
س) آیا نیازی به ارائه سند واریز هزینه برای نشریه وجود دارد؟
خیر، در حال حاضر نشریه به صورت رایگان ارائه خدمت میکند.
س) امکان اشتراک و دریافت نسخه چاپی نشریه وجود دارد؟
خیر. برای مشاهدۀ مقالات و سایر اطلاعات نشریه میتوایند به سایت مجله مراجعه بفرمائید.
س) ضوابط و قوانین نشریه، نگارش و راهنماها در کدام قسمت سامانه موجود می باشد؟
در صورت ثبت نام و هنگام ارسال مقاله شما می توانید در بخشی با عنوان راهنمای نویسندگان (موارد خواسته شده در صفحه اصلی بر روی نوار بالا- نوار راهبردی قرارگرفته است) آن را مشاهده فرمایید
س) برای دریافت فرم ها در هنگام ارسال مقاله چه باید بکنیم؟
شما می توانید این فرمها را در صفحه اصلی سامانه مشاهده و یا از لینک مربوط به هر بخش جهت دریافت استفاده فرمایید
س) فرم های تعهد (که در هنگام وصول مقاله درخواست شده است) از کدام قسمت سایت دریافت شود؟
در صفحه اصلی روی نوار بالا- نوار راهبردی به همراه فرم ارسال مقاله در سایت قابل دسترسی است
س) فرمهای موجود در صفحه اصلی سامانه هنگام ارسال مقاله، پرینت گرفته نشود چه باید کرد؟
بعد از تکمیل، پرینت گرفته می شود و بعد از دریافت امضا از تمامی نویسندگان و انجام اسکن، در فایل فرعی به همراه فایل های اصلی و بی نام ارسال شود
س) کاربران چگونه میتوانند پیگیر وضعیت مقاله خود در سیستم باشند؟
کاربران هر لحظه میتوانند از طریق صفحه شخصیخود، آخرین وضعیت و پیام مربوط به مقالات را پیگیریکنند.
س) آیا امکان دسترسی داور به اطلاعات کامل مقاله، نظرات سایر داوران و فایل های ضمیمه وجود دارد؟
در برنامه امکان ارسال مقاله به داور اصلی فراهم شده است. داور اصلی (سر داور یا داور نهائی) به پرونده مقاله و نظرات سایر داوران برایمقاله ارسال شده دسترسیخواهد داشت.
دفعات مشاهده: 4127 بار |
دفعات چاپ: 345 بار | دفعات ارسال به دیگران: 0 بار |
0 نظر