XML English Abstract Print


1- دانشگاه شهید بهشتی ، rahbarionlaw@gmail.com
2- دانشگاه شهید بهشتی
چکیده:   (237 مشاهده)
     ابعاد متنوع توافقات حمایت­گری ورزشی آن‌ها را با حقوق ورزشی، حقوق مالکیت فکری، حقوق تبلیغات و بازاریابی و به‌ویژه حقوق قراردادها در تعامل نزدیکی قرار داده است. نقش قراردادهای حمایت­گری ورزشی در شکوفایی و توسعه بازاریابی ورزشی و مهیا ساختن بسترهای قراردادی مناسب برای بهره­گیری حداکثری از شهرت و اعتبار ورزشکاران و نهادهای ورزشی از یک‌سو و شناسایی برند حمایتگران در کوتاه‌ترین زمان و کاهش هزینه‌های تبلیغاتی آنان از سوی دیگر، قابل انکار نیست. این مقاله می‌­کوشد تا از خلال تحقیق و تأمل در موازین بنیادین و رهیافت‌های حقوقی نظام‌های پیش­رو، ضمن معرفی انواع قراردادهای حمایت­گری، نقش بارز دارایی‌های فکری را در چنین توافقاتی نمایان ساخته و ابعاد خاص قراردادهای حمایت­گری ورزشی را به لحاظ کارکرد، موضوع، قلمرو و تعهدات ویژه طرفین و مسئله مهم تعارض بازاریابی تحلیل کند. نتایج حاصل از این نوشتار مبین آن است که فقدان موازین حقوقی ناظر به قراردادهای حمایت­گری در ایران، مواجهه با مسائل ویژه این نوع توافقات را به موازات توسعه خصوصی‌سازی در ورزش با چالش جدی مواجه خواهد کرد و از این­رو باید با تدبیر از راهکارهای مطلوب حقوقی دیگران، به منظور نظام بخشی اصولی به این قراردادهای نسبتاً نوین بهره جست.
 
     
نوع مطالعه: پژوهش كاربردي | موضوع مقاله: حقوق خصوصی
دریافت: ۱۳۹۷/۲/۱۴ | ویرایش نهایی: ۱۳۹۹/۷/۱۹ | پذیرش: ۱۳۹۸/۴/۲۷

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه دیدگاه‌های حقوق قضائی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2020 All Rights Reserved | Judicial Law Views Quarterly

Designed & Developed by : Yektaweb